* המסלול באדיבות דב פוניו. לקריאה מורחבת ותיאור המסלול המלא, מומלץ לרכוש את הספר "מדריך למטייל בדרום מדבר יהודה" מאת דב פוניו.

לפני שיוצאים חשוב לדעת

אורך המסלול: 4 ק"מ
דרגת קושי: בינוני
מי שתייה: אין
סוג הטיול: מטיבי לכת
עונה מומלצת: כל השנה. בקיץ בשעות הקרירות.
צבע סימון: שחור וירוק
לא שמורת טבע
תחילת המסלול: קצה רחוב נוף
סיום המסלול: מצפור גורני
סכנות מיוחדות: בימי גשם נחל טביה עלול לזרום תוך פרק זמן קצר.
בטחון, חילוץ: יש לחייג 100.
מגיל 6 ומעלה
אפשרויות נוספות: ניתן להאריך את המסלול, פירוט בספר.

תמצית המסלול

יורדים עד קצה רחוב נוף (ברגל או ברכב). שם מתחיל שביל מסומן שחור עד ערוץ נחל טביה. ממשיכים עם השביל השחור ולעלות עד מצפור גורני ואל רחוב מואב בערד. מרחוב מואב ירדנו דרך רחוב נוף אל התחלת הטיול.

פרטי הסביבה והמסלול הרגלי

מגיעים ממרכז ערד מזרחה דרך רחוב מואב. מול גבעת כידוד (עליה מוצבת אנטנת תקשורת גבוהה) מסתעף ימינה רחוב נוף. הרחוב מוביל במורד שלוחת ההר. סמוך לבית האחרון ברחוב, מתחיל שביל בסימון שחור, המוביל אל סולם ברזל בו קל לרדת. השביל חוצה דרך רכב וממשיך דרומה על גבי שלוחה מכוסה אבני צור כהות. למטה מימין ערוצו העמוק של נחל טביה. השביל יורד בהדרגה ומגיע אל תחתית הערוץ – כמחצית הקילומטר הליכה מהירידה בסולם.
הסימון השחור לא מגיע ממש לתחתית נחל טביה. הוא מתיישר על דרגש סלע כמה מטרים מעל הערוץ, פונה שמאלה ומטפס שוב במדרון, הפעם בכיוון צפון-מזרח. עלייה די תלולה אך לא מסוכנת. יש להצמד לסימון השחור. השביל מתגבר על הפרש גובה של 110 מטר. אחרי עלייה של פחות מקילומטר אנו שוב על המישורת המזרחית של ערד. שם פוגשים שביל מסומן ירוק, אתו פונים שמאלה לכיוון העיר ומגיעים למצפור גורני.
זהו מסלול הליכה קצת אתגרי אבל בהחלט אפשרי למי שלא רוצה להתרחק מקרבת העיר ומוכן להתאמץ כדי לחוש את אווירת המדבר.